Tuesday, December 11, 2012

Random (Part 1)

Assalamualaikum kepada semua pembaca.
 Hehehe. Ada pembaca ke kat blog saya ni? Alaaa kalau tak ada pembaca pun tak apa. blog ni khas untuk saya meluahkan buah fikiran, pengalaman dan jalan cerita hidup saya.  Kalau perhatikan blog saya ni saya tak cipta pun button untuk follow blog ini. Bukan apa, saya rasa segala isi blog ini hanya cerita mengenai kehidupan saya dan pengetahuan serta pengalaman. *macam budget artis pulak kan.. hehe.

Hari ni sudah masuk 2 minggu saya hidup sebagai penganggur. Habis je final exam mmg cadang ambil masa untuk stay dekat rumah tunggu sampai boring. Ingatkan boleh la sampai sebulan. Tup tup baru 2 minggu dah rasa boring. Hehehe. Saya mmg macam ni, cepat rasa boring bila duduk rumah tak buat aktiviti luar. Rutin hidup kemas rumah, main dgn anak buah, makan n tidur. Hmmm boringkan nak dgr cerita ni..?

By the way, hari tu ada la join mak cik pergi tgk show Primadona kat astro prima. Ingat boleh la bergambar dengan ramai artis. Sbb ada Erra Fazira, Rozita Che Wan, Ziela Jalil, Raja Azura, Sazzy Falak, Hanis Zalikha, Jaclyn Victor and a few more la. Tapi tgk shooting tu dapat tgk dorg je. Ambil gambar tak dapat pun. Hancur dan keciwa laa hati ni. Hehehe. Tak ada la kecewa sangat pun sebenarnya sbb dorg tu pun manusia biasa, they just popular in media jewww.. :p

Ohh ohhh.. habis la cerita pasal show yang boring tu. Ini just nk inform that sooner my result akan keluar. Ya Allah. Jantung ni terus laju kencang bila ckp pasal result. I am feeling so bad for this last semester because of I am too lazy. Yup saya akui “KADANG-KADANG” saya malas :p tapi untuk final semester ni makin menjadi-jadi pulak. Tapi dalam kelas still focus. Kalau tak focus nnt lagi tak paham.

Nak pendekkan cerita untuk subjek Audit saya mmg study last minute. 2 hari before exam audit baru study. How bad I am because audit is reading you know. Haihh tak tahu kenapa rasa malas nak hadap buku audit dan segala isi-isinya susah untuk dihadam di dalam otak. So bila dah last minute I just short cut la semuanya. Dari 8 bab saya baca 6 sahaja and I just read point yang pernah keluar exam. Yang tak pernah tu saya GORENG!! Hehehe.. bila final je dari 4 soalan 1 soalan keluar chapter yang saya tak study. WHAT!! Okay I’m dying here. Tapi redha jela sbb saya kan dah berusaha.. yaaa.. berusaha la sangatkan.

Untuk dapat AKJ (Anugerah Ketua Jabatan) Politeknik call it AKJ. Kalau U panggil Dekan, naib canselor laa kan. So untuk dapat AKJ dalam CGPA (not CGP taw) saya perlu maintain result 3.5. kalau jatuh meaning that convo nanti tak dapat pingat. (haa.. padan muka main-main lagi kan!) L Jadi sekarang ni saya hanya mampu berdoa dan bertawakal je la. Hope saya dapat la deanlist sbb mmg itu harapan saya untuk beri kepada ma and abah.
Mama and abah please la doakan untuk anakmu. Saya tahu mama and abah mesti la doa untuk semua anak-anak dia. J
Jadi ini jela cerita hari ni. Hehehe.. keep smile walaupun hati tengah resah. Assalamualaikum.



senyum ke malu ? -,-