Monday, December 31, 2012

Homemade Ice Cream Strawberry Oreo

Assalamualaikum..

Dah nak masuk tahun 2013 dh ni.. mcm mana azam 2012 tercapai tak.. Alhamdulilah azam saya tercapai.. yeayyy ^_^ tapi ada lagi 1 azam yang asyik tak tercapai lagi iaitu saya nk berat saya mencecah 55kg. tp lagi 3kg nk sampai asyik tak blh je,, eii.. geram. hihi.. tp azam tu x penting sgt pun. azam no 1 tu yg paling penting.. :)

Lagi beberapa jam je akan masuk tahun baru. ada yg keluar sambut dgn kwn2, family. ada juga yg duduk rumah dgn family mcm saya ni. ada yg bekerja.. Bekerja??? oh sgt tak owsum laa.. hehehe..

sambil-sambil dok dgn family tu blh laa menikmati dessert yg saya nk share ni.. eceehh.. lately ni blog saya asyik nk share pasal resepi je ni.. ini merupakan azam baru ni.. ehh?? azam ke? bkn hobi ea. (dh knp jannah merepek panjang lebar ni) jom tgk resepi.

Bahan-bahan:

3 cwn susu dutch lady perisa strawberry
3 cwn nescafe coffee creamer
1/4 cwn jem strawberry
5 keping oreo (selebihnya blh di buat hiasan)
(jannah pakai jem strawberry, tp pakai buah strawberry lagi best)

Cara-cara:

1. kesemua bahan-bahan di blend sehingga betul-betul smooth.
2. masukkan ke dlm peti sejuk selama 3-4 jam.
3. keluarkan dari peti sejuk dan blend semula.
4. masukkan ke dlm peti sejuk semula sehingga ia betul-betul sejuk beku.

Reference : MyResepi

p/s: sukatan tu ikut suka anda laa ea. kalau tak jadi boleh try lagi. never give up k.


Taaadaaaaaaaaaa.... haaa.. itu laa hasilnya

tapi apa motip gambar aku ada sekali ea. nk promote lettew.. heee.. :p

Semogaa..
Selamat tahun baru.
Selamat menunaikan azam.
Selamat Dunia Akhirat itu penting..

Note: Nasihat akak jannah utk adk adk yg akak kasihi terutama perempuan. jaga diri anda, jaga mahkota anda, jaga maruah anda dan maruah keluarga anda. Enjoy dgn kwn2 enjoy juga tp jaga batas. 

Sincerely,
Akak jannah yg cute..

Hikhikhik.. gedik sgt sgt.. ^_^

ada lagi pesanan kat bawah..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Assalamualaikum.. :)